הנה סיפור מהארץ ומהעולם.
אז לפני שבועיים בערך קיימנו זום מאוד מרגש עם קהילת הרשים וכבדי השמיעה בישראל. השיחה התקיימה בינינו לבין מספר חברים מהקהילה של כבדי השמיעה והחרשים בישראל. 
בתום השיחה רצינו לשלוח למי שלא היה את ההקלטה של השיחה.
מה הבעיה? שהזום לא הקליט בצורת הגלריה ומה שנוצר הייתה שראו את הדובר אבל לא ראו את המתורגמנית שתרגמה לשפת הסימנים. אז היינו צריכים יחסית מהר לתמלל את כל השעה שיח – קשוח ולהוסיף כתוביות.
יש אפשרות להוסיף כתוביות ידני אבל לשיחה של שעה זה היה לוקח לנו כמה שעות טובות וחיפשתי כלי נוח ומהיר שיעשה את זה. לא יודע למה אבל זכרתי שיוטיוב או פייס עושים את זה.
 
בכל אופן, בחיפושים שלי הגעתי לאפליקציה נחמדה שקוראים לה kapwing שאמורה לזהות את הדיבור ולכתוב את הכתוביות אוטומטית, זה בין פיצ'רים אחרים של עריכת וידאו און ליין.
זה היה לא פשוט – האפליקציה צריכה מן הסתם שהדיקציה תיהיה טובה ובשיחה זה לא תמיד ככה, אחר כך עשיתי את אותו דבר עם הרצאת 10 הדקות שלנו וזה היה אפילו יותר קשה כי מסתבר ששם הדיקציה שלי הייתה ממש על הפנים וגם הרעש מהקהל הפריע מאוד להבנה של התכנה את המילים. אבל בסופו של דבר זה הסתכם בתיקונים של גבי הזיהוי האוטומטי של האפליקציה.
העניין היה שהם נותנים איזושהי מסדרת בחינם ובשיחה שהיינו חייבים להוסיף כתוביות חרגנו מהמסגרת ב40 מגה. מכיוון שמדובר במחשבים ותוכניות מסודרות לא הייתה אופציה להמקח עם התכנה… ונאלצתי לכתוב להם אימייל. היה יום חמישי בערב וקיבלתי הודעה שיחזרו אלי ביום ראשון. עשיתי מעשה ורכשתי חודש. שעה אחר כך חזר אלי איש נחמד במייל ששמע שהבין את הפרוייקט אמר שאין להם מערכת של החזרים אבל אם נכתוב סקירה ואיך זה עזר לנו הם ייתנו לנו מנוי של שנה חינם.
פה חשוב לציין שכתוביות לסרטונים של הפרוייקט שלנו זה מאוד חשוב מכיון שברגע שיש כתוביות יש לזה מספר יתרונות:
1. סרטונים שמתחילים חלש או ללא סאונד עדיין יתפסו את הצופה – הפרוייקט שלנו מצריך תשומת לב!
2. אנחנו רוצים להגיע לכל הקהילות הקיימות אז גם אנשים שלא שומעים חשוב שיוכלו להגיע לולהבין מה אנחנו רוצים.
2. סרטונים עם כתוביות יאפשרו גם תרגום שלהן לשפות זרות ובכך לאפשר לנו להגיע לכל קהילה בעולם.
אז מה אני יכול לסכם בסקירה הזו, קודם כל הששרות שלהם ממש אדיב! ולמרות שהמייל האוטוטי החזיר תשובה שיטופל רק ביום שני חזרו אלי באותו היום. דבר שני הוא האפליקציה עצמה מגניבה למי שרוצה לערוך כתוביות.
נקודה חשובה היא שחיביים חייביים חייבים להיות מאוד ברורים בדיבור. אבל האפפ עצמה עושה עבודה טובה במיקום הכתוביות לפי התזמון ומבינה לא רע גם כשהדיבור לא הכי ברור.
האפשרות עריכה מאוד מאוד פשוטה ויכולתי לתקן את הדברים ממש בקלות ויחס עבודה זמן שלי היה לעבוד בערך שעתיים על שעה של שיחה- ממש הקשבתי להכל וווידאתי שהכל תקין. לי באופן ספציפי הם הייתי מתחיל לתמלל את הכל סביר להניח שהיה לוקח לי זמן דומה אולי שעה יותר אבל כמו האנרגיה שהייתי משקיע בכך הייתה בערך פי שלוש הייתי חייב לקחת ריטלין וסביר שלא היה ניתן לדבר איתי חמש שעות אחר כך.
מעבר לזה האפפ עצמה נוח מאוד לשימוש. קצת הפריע לי שהיא על ענן ולא על המחשב, אני מניח שיש לזה ייתרון שהיא לא צורכת כל כך הרבה משאבים כמו אפפ על המחשב אבל מצד שני כשזה על המחשב האישי דברים עובדים בצורה שלי אישית יותר נוחה.
לא ניסיתי את הפיצ'רים האחרים של האפפ אז אני עוד בטח אגלה הרבה דברים חדשים.