#פוסט לא ערוך לשונית
#חובה קריאה למרות שלא פשוט

בעידן של היום הכל שקוף, האמנם? אנחנו יודעים הכל, באמת? אנחנו יכולים לדעת הכל, ברצינות? אנחנו יכולים לחפש הכל, לא נראה לי…

הרבה פשעים ופרשיות מוצאות את עצמן בדרכי הרשת. שקיפות היא שם משחק מאוד מאוד. חזק. פשעי ממשלה, פשעי מלחמה מוצאים את דרכם לציבור הרחב. בתקופה האחרונה נשים החלו לחשוף את הפשעים כלפיהן ואת מי שתקף אותן. והכל (האמנם?) כביכול חשוף.

מה אם הייתי אומר לכם שיש פשע אחד שאנחנו פשוט לא מסוגלים להסתכל לו בעיניים. פשע אחד שכולנו מכחישים שקיים. שהיחידים שלא עושים זאת צריכים לעבור שיקום ארוך ומורכב? מה אם הייתי אומר לכם שהפשע הזה קיים מימי התנ"ך (טוב את זה אפשר להגיד על כולם כמעט) וגם בימי התנך לא באמת הצליחו להתיחס אליו ברצינות הראויה? – שלושה סיפורים (נח, אמנון ותמר, ואבשלום) שאינם מתחילים לתאר את קצה קצהו של התמונה – ולמרות זאת מדובר על האיסור שהוא אחד מהאיסורים החמורים ביותר. בנוסף לא רק שאין הרבה סיפורים, הסיפורים אינם מתחייסים כלל למידת הפגיעה, ולהוסיף חטא על פשע מגיעים חכמינו ומנסים למצוא צידוקים בחלק מהסיפורים, "היא הייתה מאישה אחרת.. גויה… יפה מאוד" אז תיאורטית הוא היה יכול להתחתן איתה…

כשאנחנו שומעים על הסיפורים האלה אנחנו שומעים על כותרת "אבא פגע בבתו…" או "אבא פגע באחד עשר ילדיו…" במקרה הטוב… פעמים רבות אנחנו לא שומעים על העניין בכלל… הם לא מספרים כמה מבלבל זה היה, כי היא הייתה הילדה שהוא הכי אהב, וכמה הוא השקיע בה, וכמה אשמה ובלבול, וכמה זמן לוקח לילדים ולילדות האלה עד שהם בכלל מתחילים לקבל עזרה.

העניין הוא שהפשעים מהסוג הזה הרבה יותר נפוצים ממה שאנחנו מסוגלים לחשוב עליהם… (תעשו גוגל על סטטיסטיקה בפגיעה מינית) ועכשיו תעשו חשבון רק על הילדים בכיתה של הילדים שלכם! קדימה, אני יודע שזה לא פשוט כמו שזה נשמע.

ולמרות זאת זה עדיין הפשע הכי פחות מדובר.

בדיוק בגלל זה אני מקים בימים אלה ממש את, אולי, המיזם החברתי הכי גדול והכי חשוב. מכיוון שגם אם זה לא הילד או הילדה שלך יש מצב שהם יפגשו במסיבת הפיג׳מות הבאה, ולא! אין לזה ולא יכולה להיות לזה שום הצדקה! מזמין אתכם לקרוא עוד על סירות הצלה. ולחשוב איך אתם רוצים לעשות שינוי בקהילה שלכם. תודה שלא דפדפתם הלאה ואשמח שתשתפו כמה שיותר.

תודה שלא דפדפתם הלאה ואשמח שתשתפו כמה שיותר.