חשבו כמה פעמים הייתם רוצים לחזור בזמן ולעשות אחרת משהו שעשיתם. זה יכול להיות משהו קטן, מילה שנאמרה לאדם אהוב, שיחה עם הבוס, מעשה קונדס שלא צלח, או טעות מטופשת במבחן. לחזור אחורה לאותו רגע וללחוש לעצמכם באוזן לעשות משהו אחר, או לתת לעצמכם דחיפה קטנה בכיוון הנכון. פעולה קטנה שסביר שהייתה משנה את ההווה שלכם כפי שהוא היום, או את העתיד שלכם, ייתכן אפילו באופן קיצוני.

עכשיו תחשבו מה יכול לקרות אם היה עומד לידכם מישהו היום, מישהו שהגיע מהעתיד למסור לכם מסר, מסר שישנה את החיים שלכם, ואפילו יותר מזה – ישנה את החיים של הילדים שלכם, בצורה קיצונית! מצד שני, לא תהיו מי שאתם היום… האם הייתם מוותרים על זה?

כל ילד נאלץ להתמודד עם החיים. כל ילד נופל, נפגע ולפעמים נפצע.

יש פציעות שמחלימות ומחשלות.

יש פציעות שמותירות צלקת שתזכיר לילד את השיעור שלמד.

ויש פציעות שממשיכות לדמם שנים ארוכות, הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים ובדרך כלל ללא ידיעתינו… פציעות שהיינו חוסכים מהילדים שלנו אם הייתה לנו את האפשרות.

לאחר 12 שנות עבודה עם מי ששרדו טראומות מורכבות מאוד בילדות, עבודה עם נוער בסיכון גבוה, פעילות חברתית ענפה ושנה ארוכה של מחשבה איך אפשר למנוע את העוולות המתרחשות מדי יום, מה אפשר לעשות היום כדי ליצור עתיד טוב יותר לילדים שלנו, ואיך אפשר לזקק את הדבר הזה לכלי אחד מדויק, כלי שיהיה אפשר ליישם בכל בית, ובכל קהילה, ולא רק כדי למנוע פגיעה, אלא אפילו כדי לשפר אווירה.
אני מזמין אתכם להעניק הרצאה אחת לעצמכם, בסלון ביתכם, ולעובדים שלכם, בחברה או איפה שתבחרו. הרצאה אחת של שעה וחצי, שתאפשר לכם להעניק לילד שלכם חוסן – שכבת הגנה שתשמור עליו מפוגעים ותאפשר לו ולכם להתמודד עם מצבי פגיעה, בהנחה שכן קרו, בצורה מיטבית. בנוסף, יישום של הכלי יאפשר שיפור ושדרוג של חיי המשפחה שלכם, של החוויה ההורית ושל הזוגית שלכם.
"מכונת הזמן 1/16" הוא החלק הראשון מתוך מודל העבודה השלם "סירות הצלה".
"סירות הצלה" הוא פרויקט מקיף, הבא לתת מענה לפגיעה בילדים. הוא מתחיל באיתור הילדים שנפגעים פיזית, מינית ורגשית, וכולל מתן מענה נכון, משמעותי ומקיף לכל הנוגעים בדבר: לילד/ה, למשפחה, ולפוגע, וכלה בתודעה ציבורית רחבת היקף, שתביא למיגור ו/או לצמצום התופעה.
ההכנסות מההרצאה מוקדשות לקידום הפרויקט.

shahaf.mobile@gmail.com

———————————

תודה לצוות השירות הסוציאלי של המרכז הרפואי הילל יפה על האירוח וההקשבה! יישר כח על העבודה המקודשת שאתם עושים.

לשחף שלום רב,

  • תודה על ההרצאה המרתקת בנושא כה כאוב ועצוב.
  • ההרצאה תרמה לנו (צוות השירות הסוציאלי של המרכז הרפואי הילל יפה) מהניסיון הטיפולי שלך בעבודה עם נפגעות תקיפה מינית.
  • הארת לנו זווית ראייה חדשה ואחרת של הפגיעה והיפגעות תוך תיאור התופעה הנסתרת הזו, העולם הפנימי של הנפגעת, שיטות ההתערבות המותאמות אישית לכל אחת.
  • -שחף לא מסתפק בהתערבות ברמת הפרט, ורואה חשיבות בשינוי תודעתי של החברה, הציבור ושינוי מדיניות בהתאם.
  • -הידד וכבוד לסגנון הטיפול האינטואיטיבי.
  • שחף היה מרתק וניכרת ההומניות והרגישות שלו , מרצה כובש.

בכבוד,

קעואר מראם

עו"ס ומרכזת ישיבות צוות

השירות הסוציאלי של המרכז הרפואי הילל יפה